23 Αυγ 2010

Στάση τρίτη – Κροατία –δαλματικές ακτές

Εντάξει to Dubrovnik είναι όμορφο, από όποια γωνιά και να το δεις σου κόβει την ανάσα. Αν όμως είσαστε λίγο σαν και μας που μας αποτρέπει η πολυκοσμία και ο μαζικός τουρισμός και αν δεν θέλετε να κάνετε κοσμοπολίτικες διακοπές ίσως να μην ενθουσιαστείτε και τόσο. Εκτός από τα λίγα σπιτια που έχουν παραμείνει στα πάνω σκαλιά το υπόλοιπο είναι φουλ στις πιτσαρίες μαγαζιά και τουρίστες παντού. Το σέρβις σχεδόν τόσο κακό όσο και το δικό μας δλδ όσο οποιουδήποτε μέρους έχει σίγουρο τουρισμό. Καθεδρικός ναός, φραγκισκανό μοναστήρι με τον όμορφο κηπακο με τις πορτοκαλιές, παλιό φαρμακείο, μουσεία γκαλερυ και Φυσικά το όμορφο και  επιβλητικό τείχος είναι τα βασικά αξιοθέατα που θα δει κανείς στην βόλτα στην παλιά πόλη.

Έχει πολύ έντονη ζωή και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας είναι μια τεράστια πασαρέλα. Το βράδυ έχει από συναυλίες, θεατρικά, κονσέρτα και την ημέρα πετύχαμε ως και αγώνες πόλο στην κεντρική αποβάθρα του έξω από την μια από τις πυλες που έχει.

Εκτός όμως από το Dubrovnik θέλαμε να δουμε πιο πολλα από τις δαλματικες ακτες, ετσι συνεχίσαμε παραλιακά και περάσαμε σε ένα από τα νησια που τις περιτρυγυριζουν. Πανω στο οποιο βρισκεται ένα πανεμορφο χωριουδάκι ονοματι Ston. Υπήρχε το κεντρικό ston και το μικρό ston. Πολύ όμορφα και τα δυο ιδιαίτερα το δεύτερο που είχε έναν πανέμορφο κολπίσκο για μπάνιο και επιπλέον φημίζεται για τα όστρακα του και το κρασί.

Παραλιακά ανεβήκαμε από τα σύνορα μέχρι και αυτό το νησάκι όπου το γυρίσαμε αρκετά με το όμορφα πέτρινα χωριά του . όλη η διαδρομη γεμάτη αμπέλια αφού η Κροατία φημίζεται επίσης για το κρασί της. Το φαγητό ήταν πολύ νόστιμο όπου και να καθίσαμε.

Βέβαια εκτός από την πρώτη μέρα που φάγαμε μέσα στο Ντουμπροβνικ τις υπόλοιπες επιλέγαμε ψαροχωρια με ταβέρνες μέσα στην θάλασσα κυριολεκτικά. Και η επιλογή μας στο ντουμροβονικ ήταν μάλλον ακριβή και υποθέτω ότι αν θες ποιότητα εκεί δεν εχεις αλλη λύση. Βέβαια εγώ όλες τις μέρες έτρωγα ψάρια και θαλασσινά οπότε δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για τα κρεατικά τους. Το τυρί τους επίσης πολύ νόστιμο. Διαφορετικό από του Μαυροβούνιου  και με κάπως καπνιστή γεύση. Το ζαμπόν τους επίσης έμοιαζε αρκετά με προσουτο αλλά καπνιστό και αυτό. Η σπεσιαλιτέ είναι ως επί των πλείστων πιάτα με θαλασσινά. Έχουν ένα πιάτο που το ονομάζουν Δαλματικό πιάτο που περιλαμβάνει τυρί ζαμπόν και σαλάτα με χταπόδι και αντσουγιες.. ενδιαφερον συνδυασμός μου άρεσε.

Στην Κροατία οι άνθρωποι μιλάνε αγγλικά όλοι, όμως ως επι των πλείστων ήταν αγέλαστοι και κάποιοι μας φάνηκαν και απότομοι.

Ξενοδοχεία και δωμάτια δεν είχαμε κλείσει όμως βρήκαμε εύκολα μια και έχει πάρα πολλά ελάχιστα πιο έξω από την πόλη.

Η Κροατία είναι ενδιαφέρουσα και αν δεν μείνει κάποιος κολλημένος στα κλισέ και ταξιδέψει λίγο πιο έξω από τα τουριστικά θα δει ενδιαφέρουσα φύση, όμορφους κόλπους με ωραία χρώματα και γραφικά χωριά. Θα ξαναταξιδεψω για να πάω λίγο πιο μέσα την επομενη φορά και όχι μόνο στις ακτές.

Σειρά έχει η ελλαδίτσα και ένας ακόμη προορισμός που πιστεύω θα με εκπλήξει: Λήμνος.