7 Απρ 2012

Σούπα αγκινάρας με κρουτόν γραβιέρας- Artichoke soup with gruyere croutons


Πάλι τρέχω και χάνομαι ανάμεσα σε υποχρεώσεις και δραστηριότητες αλλά και ωραίες εκπλήξεις που μου συνέβησαν αυτόν τον μήνα όπως η πρόσκληση στο PBox cookery με τον Χριστόφορο Πέσκια να μαγειρεύει υπέροχα εδέσματα για εμένα και άλλους 3 μπλογκερ. Οι συνταγές υπέροχες , το κλίμα χαρούμενο και ένα πολύ εποικοδομητικό μάθημα από τον σεφ.


Πίσω στα δικά μας τώρα και η άνοιξη έχει μπει για τα καλά. Μαζί με όλα τα καλούδια που υπάρχουν πλέον στις αγορές είναι και η εποχή της αγκινάρας και γνωρίζετε την λατρεία μου για αυτό το λαχανικό. Πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά πρωτεΐνες σίδηρο, φώσφορο μαγνήσιο και κάλιο το έχω συμπεριλάβει και στην διατροφή του μικρού μου. Αφού την έχω δοκιμάσει σε διάφορες εκδοχές (θυμηθείτε εδώ και εδώ) αυτήν την φορά έφτιαξα μια καταπληκτική σούπα αγκινάρας με κρουτον γραβιέρας.

1 κιλό αγκινάρες
Ελαιόλαδο
1 σκελίδα σκόρδο
1 κρεμμύδι
Ζωμό κοτόπουλου (Όσο χρειαστει ωστε να τις σκεπάζει και να μην γίνει πολύ πηχτή η σουπα περιπου 500 μλ )
1 φλ crème fraise
Αλάτι πιπέρι
Λίγη Μπαγκέτα
Γραβιέρα τριμμένη

Ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο και τα σοτάρουμε ελάχιστα σε λίγο ελαιόλαδο. Έχουμε καθαρίσει τις αγκινάρες μας (εγώ χρησιμοποιώ και τα κοτσάνια όταν είναι κατάλληλα) και τις ρίχνουμε και αυτές στην κατσαρόλα ανακατεύοντας για λίγα λεπτά. Στην συνέχεια ρίχνουμε τον ζωμό κοτόπουλο και αφήνουμε την σούπα να βράσει ώστε να μαλακώσουν τα λαχανικά. Μόλις η σουπα είναι έτοιμη την πολτοποιούμε με το μπλέντερ και ρίχνουμε την κρέμα. Στο σημείο αυτό αλατοπιπερωνουμε και δοκιμάζουμε. Παράλληλα έχουμε κόψει φέτες από την μπαγκέτα τις έχουμε αλείψει με ελαιόλαδο και έχουμε βάλει από πάνω την τριμμένη γραβιέρα. Τις βάζουμε στο γκριλ για λίγο μέχρι να λιώσει το τυρί. Σερβίρουμε την σούπα με μια μπρουσκετα γραβιέρας στην μέση. Καλή όρεξη!

3 σχόλια:

  1. Διαφορετική πρόταση για βελουτέ σουπίτσα! Οι αγκινάρες είναι στα φόρτε τους άλλωστε αυτή την εποχή!
    Ωραία εμπειρία θα ήταν στο P-Box! Ο Χριστόφορος Πέσκιας φημίζεται και για τις βελουτέ σούπες του!
    Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είχε σκεφτεί ποτέ την αγκινάρα ως σούπα, ομολογώ! Ως σκέψη μοιάζει να με οδηγεί να κάνω και τα σχετικά πειράματα καθώς οι αγκινάρες πια μας ήρθαν για τα καλά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν και δεν αμφιβάλλω για τη νοστιμιά της, είναι πολύς ο κόπος να καθαρίζεις τόση ώρα φρέσκες αγκινάρες για να τις κάμεις σούπα- άσε που ωμές τις λατρεύω και συνήθως δεν προλαβαίνουν να μπουν στην κατσαρόλα!!

    Φιλί καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή