2 Νοε 2012

Εκδρομή στο Πήλιο και το απίστευτο μοσχαράκι γάλακτος με καραμελωμένα λαχανικά του Alain Ducasse



Θέλω εδώ και μέρες να ανεβάσω καινούργιο ποστ αλλά δεν προλαβαίνω πλέον. Η δουλειά σε συνδυασμό με τον μικρό και την εγκυμοσύνη καθιστουν τις καθημερινές μου δύσκολες και τα σαββατοκύριακα προσπαθούμε να φεύγουμε όσο μπορούμε. Πρόσφατα κάναμε ένα μίνι ταξίδι στο Πήλιο στην πανέμορφη Τσαγκαραδα. Απίστευτη η φύση εκεί και τιμήσαμε τα καλούδια της. Στο υπέροχο δάσος κάναμε βόλτες ήταν γεμάτο μανιτάρια  και κάστανα και μαζέψαμε από όλα. Επίσης μαζέψαμε κάτι πεντανόστιμα μηλαράκια τα οποία τα έκανα γεμιστά στο φούρνο στο κυριακάτικο τραπέζι μας. Είναι ευλογημένος τόπος όπως και πολλοί άλλοι μακριά από τις μεγαλουπόλεις και πραγματικά ζηλεύω αυτούς που τους χαίρονται καθημερινά. Ο Φίλιππος τρελάθηκε με το νεραϊδοδάσος που φυσικά φρόντισα να του εμπλουτίσω με ιστορίες εγώ. Μαζέψαμε κάστανα μήλα και κάτι γιγάντια μανιτάρια βασιλομανίταρα και κάτι πορτοκαλί δεν θυμάμαι πως μας τα είπε η γριούλα που μας τα πούλησε.Τα έκανα μια ρουστικ τάρτα που θα δείτε προσεχώς.



Στο ίδιο τραπέζι για κυρίως πιάτο μαγείρεψα ένα ψητό μοσχαράκι γάλακτος με καραμελώμενα λαχανικά μούρλια! Συνταγη από το βιβλίο του Alain Ducasse.

Χρησιμοποιησα ένα μεγάλο κομμάτι μοσχαράκι γάλακτος σαν ρολό. Έβαλα λίγο ελαιόλαδο σε μια κατσαρόλα και ρόδισα το μοσχαράκι από όλες τις μεριές. Στη συνέχεια έριξα 1κουταλια βούτυρο ,ι σκελίδα σκόρδο και 1 φύλλο φασκόμηλο. Το μετέφερα στο φούρνο και 1 φλ κρασί κόκκινο και 1 φλ. Ζωμό βοδινού και άφησα για αρκετή ώρα να σιγοψηθεί στους 160. Προς το τέλος εγώ αύξησα τον φούρνο μου αν και η συνταγη δεν το προέβλεπε αλλά δεν είχα υπομονή.




Για τα τέλεια λαχανικά:
100 γρ αρακά
8 μικρά καρότα ή 3 μεγάλα κομμένα σε ροδέλες (όπως έκανα εγώ)
5 κρεμμυδάκια φρέσκα κομμένα σε μεγάλα κομμάτια
12 πατατούλες μικρές
3 σκελίδες σκόρδο
Μαϊντανό
80 γρ παρμεζάνα
Λίγες κουταλιές ζωμό κοτόπουλου
Αλάτι (χρησιμοποιησα ανθό αλατιού από την Guerande)
Πιπέρι φρεσκοτριμμένο

Ζεμάτισα τα λαχανικά μου ομολογουμένως για παραπάνω ώρα από ότι προέβλεπε η συνταγη αλλά η συνταγη χρησιμοποιούσε μίνι λαχανικά ενώ εγώ χρησιμοποιησα κανονικά  απλά κομμένα. Λοιπόν τα ζεμάτισα ώστε να μαλακώσουν λίγο. Στη συνέχεια τα στράγγιξα, έβαλα σε μια κατσαρόλα λίγο ελαιόλαδο και τα έριξα με σειρά: πρώτα τα καρότα και τα κρεμμυδάκια και μετά τις πατάτες και τέλος τον αρακά. Έριξα και το σκόρδο, τα γύρισα κάνα δυο φορές και πρόσθετα λίγες από τις κουταλιές του ζωμού ισα να καραμελώσουν και να γλασαριστουν. Στο τέλος πρόσθεσα μια κουταλιά βούτυρο και αλατοπιπερωσα. Τα σέρβιρα με τριμμένη παρμεζάνα από πάνω. Είναι πεντανόστιμα!! Και φυσικά συνοδεύουν και αλλά πιάτα.

6 σχόλια:

  1. Καλέ πότε μεγάλωσε τόσο!!Να τον χαίρεστε.
    Το Πήλιο είναι από τους αγαπημένους μου προορισμούς πολύ θα ήθελα να το επισκεφτώ αυτή την εποχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχα όλα ... η εκδρομή .. το Πήλιο .. η φύση ... ο μικρός σου ... τα μανιτάρια ... το μοσχαράκι και τα λαχανικά σου.

    Ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες μαζί μας.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πω πω, ολόκληρο παιδάκι γίνατε καλέ!!
    Σε καταλαβαίνω απόλυτα σε σχέση με το τρίπτυχο δουλειά-παιδί-εγκυμοσύνη, ακόμα και το πιο απλό πράγμα φαντάζει ιδιαίτερα κουραστικό!
    Πιάτο υπερπαραγωγή ετοίμασες πάντως! Νοστιμότατο και πολύ πολύ θρεπτικό!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου τρεχουν τα σαλια.
    Ο μικρος υπερ-χαριτωμενος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ξανθη να πας!εμενα μ αρεσει η φυση το υθινοπωρο με ολα αυτα τα εξαισια χρωνματα!

    @conna ευχαριστω για τα καλα σου λογια.να χαιρεσαι τον μικρο σου

    @ερμιονη αχ με καταλαβαινεις απολυτα!

    @beaty follower ευχαριστω καλη μου!ειναι η αδυναμια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Tι να πρωτοθαυμάσω!
    Πρώτα το μικρό σου που έγινε αντράκι. Να τον χαίρεστε

    Τα μανιτάρια φανταστικά. Τόσο μεγάλα δεν έχω δει. Μήπως είναι και μαγικά :))

    Και το πιάτο που ετοίμασες πολύ ωραία. Τα λαχανικά ωραίο συνοδευτικό.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή